Amanda en Maikel op wereldreis!

Mooi Australië

Het heeft ongeveer een week geduurd voordat we van de Tongariro Crossing hersteld waren, maar gelukkig hebben we het overleefd! In Nieuw-Zeeland hebben we onze reis vervolgd naar het zuidelijkste puntje van het noordereiland, Wellington en daarna verder gereisd naar Napier aan de oostkust. Van al dat reizen moesten we weer bijkomen dus we konden het niet laten om op de terugweg nog even terug te gaan naar de warmwaterbronnen bij Waikitee. Heel even zag het er naar uit dat er geen plek was in het paasweekend, maar met een beetje geluk hebben we daar toch drie heerlijke dagen kunnen verblijven. Als laatste hebben we ook nog een stop gemaakt bij het hot water beach, waar je zelf een kuil kon graven aan het strand en daardoor je eigen thermal pool kreeg. Door de vulkanische activiteit wordt het water in je gegraven kuil heel warm. Bijzonder om mee te maken, maar het was een hele klus om er op het goede tijdstip te zijn. Om zes uur 's ochtends werd het eb en lukte het ons om ons eigen warm waterbad aan het strand te graven, maar het was te klein om er echt in te passen. Ondanks dat was het wel heel erg bijzonder!
En helaas zat onze reis door Nieuw-Zeeland er al weer op. De tijd vliegt voorbij...

Voldaan van onze mooie reis door het noordereiland van Nieuw-Zeeland (het zuidereiland is de volgende wereldreis aan de beurt...) vlogen we vol nieuwe energie door naar Australië. Bij aankomst in Sydney kwam de warmte van het weer en van de mensen ons tegemoet. De Australiërs die we tot nu toe tegen zijn gekomen waren erg behulpzaam en vriendelijk. Er was zelfs een man die even iemand ging opbellen om voor ons de weg te vragen! We hadden voor de drie nachten in Sydney nog geen hostel geregeld, maar van iemand uit Nieuw-Zeeland hadden we een goed adresje gekregen. Toen we bij Billabong Gardens hostel aankwamen was er voor de eerste nacht alleen nog maar plek op een slaapzaal. Voor de andere twee nachten was er wel een eigen kamer vrij en dat hebben we maar gewoon gedaan. Het bespaarde geld en we waren weer een ervaring rijker. Amanda was blij dat een ontzettend snurkende jongen boven Maikel in het stapelbed sliep en niet al te dicht bij haar in de buurt, want dat had anders wel heel slecht kunnen aflopen..... Maar toch moesten we er de volgende ochtend wel heel erg om lachen! Het hostel lag in een hele leuke wijk van Sydney, in Newtown. We zijn met de bus naar het Opera House geweest en konden 's avonds lekker wat eten en drinken. Het was ook nog zaterdag toen we de eerste avond aankwamen dus er hing een gezellige sfeer in Newtown. We hebben goed kunnen nadenken over hoe we onze reis door Australië konden gaan vervolgen. We hadden eerst in gedachten om een ronde te maken en vanaf Sydney naar Melbourne te gaan, vervolgens naar Adelaide en dan door de Outback weer terug naar Sydney. Uiteindelijk hadden we toch hele andere creatieve plannen. Als we nou naar Cairns zouden rijden met de camper en dan met een binnenlandse vlucht weer terug naar Sydney. Dat leek ons wel wat. Een ticket was niet duur en zo geregeld en ook was het geen probleem om de camper af te zetten in Cairns, in plaats van Sydney. We hebben de route uitgestippeld en verheugen ons op het noordelijke deel van Australië. Op dit moment zijn we ongeveer honderd kilometer ten zuiden van Brisbane dus we zitten op eenderde van de reis. Het is ongeveer 2500 kilometer van Sydney naar Cairns dus we hebben er al een behoorlijke reis op zitten met onze ‘butterfly' camper! Onderweg komen we ontzettend veel tegen. Natuurlijk kangoeroes, maar ook heel veel soorten vogels in allerlei verschillende kleuren. Vooral veel papegaaien die je 's ochtends al hoort als je wakker wordt, supermooi!

Ons hoogtepunt van de reis zal toch wel het snorkelen in het Great Barrier reef worden, waar we ons erg op verheugen! Morgen gaan we maar weer verder en zal onze eerste stop Brisbane zijn, waar we in de buurt ook een aantal nationale parken gaan bezoeken en in de bush gaan kamperen, maar hopelijk niet al te veel krokodillen tegenkomen....

Tot het volgende verslag!

Jasper

Ha Maikel en Amanda!
Mooie verhalen en avonturen, leuk man!
Bedankt voor je aanmoediging voor de wedstrijd, het zal nog een hele kluif worden, aangezien de uitbarsting van een vulkaan op IJsland ervoor gezorgd heeft dat Espen niet mee kan spelen, hij moet eerder terug met een ander vliegtuig en de boot om op maandag in Noorwegen te zijn.
Veel plezier verder!
Groetjes,

Jasper

Miriam

gelukkig dat alles geod gaat daar!
En sjonge, wat een super mooie fotos!! echt heel erg mooi!

Liefs miriam

Debby Monshouwer

Hoi,

Gaaf zeg zo'n wereldreis!
Harold heeft me aangemeld voor jullie site, zodat wij ook
mee kunnen genieten.

Heel veel plezier, maar dat lukt zo te zien wel ;-)

Grtz. Debby

Papa, Mama en Ursela

Hai Amanda en Maikel,

Wat een mooie foto's en wat een leuk verhaal!! Prachtig! Gelukkig spreken we elkaar regelmatig want het gemist wordt steeds erger. Die kangeroes bij jullie zien er wel anders uit dan die 'turtles' hier, haha!

Nou tot volgend jaar maar weer, want ik denk dat wij hier nog wel even blijven met die vulkaanuitbarsting.

Liefs Papa, Mama en Ursela

Joska

Hey Wereldreizigers,

Mooie verhalen en foto's hoor!

Heel veel pleier nog!

Grtz,

Bart

Hey Neef en 'nichtje'.
Heb een tijd lang niet wat van me laten horen, maar krijg ondertussen alle verhalen mee hoor. Wat een geweldige verhalen. Ook leuk om te zien dat jullie ook in India zijn geweest en mijn zusje daar net een paar weken van terug is. Wat moeten jullie het naar je zin hebben zeg en wat een bult indrukken dan op zo;n dag. Ik lees jullie verhalen met veel plezier en zou zegggen. Zorg ervoor dat je het net zo naar jullie net zulke geweldige ervaringen hebben in de komende twee maanden!!!!
Groeten Bart.

Johanna

Nou Maikel & Amanda, na heel veel weken rond getufd te hebben in jullie knusse campertje en een potje gekookt in de open lucht klaar voor een nieuwe uitdaging: Noumea Toutouta. Ben benieuwd hoe het jullie daar bevalt!