Amanda en Maikel op wereldreis!

Just the two of us...

Na een supergezellige week in Delhi zijn we nu weer met z'n tweetjes op onze volgende bestemming: Hong Kong!!

Eigenlijk hadden we nog niet veel verteld over Delhi en Agra. Wel over de gezellige tijd met z'n drietjes, maar weinig van het land dat we hebben bezocht. Het was een grote cultuurshock en dat wisten we van te voren. We hadden ons goed ingelezen, foto's bekeken enz. maar als je dan werkelijk in zo'n stad als Delhi bent dan zie je pas echt hoe oneerlijk, ellendig, chaotisch, armoedig en smerig het is. We hadden echt even de tijd nodig om dit te verwerken. Je ziet hele families die aan de kant van de weg in een goot wonen en bijna overal zijn opdringerige mensen die je willen oplichten. Je weet echt niet wie je wel en niet kunt vertrouwen. En aan de ene kant is het ook logisch, want er zijn mensen die werkelijk niets hebben. Sommigen hebben amper kleding om te dragen. En toch doen alle mensen hun ding en hebben ze er vrede mee, want de kaste waarin je leeft bepaald je lot. Dus wat kun je er dan aan doen? Dan spuug je gewoon van je af, gooi je een flesje op straat nadat je het leeg hebt en is het je hoogtepunt van de dag als er een blanke toerist van meer dan twee meter langs komt lopen. Dan moet je daar wel een foto van maken...
We hebben ook een reis met de trein gemaakt naar Agra om de Taj Mahal te zien. Ondanks alle ellende was het een fantastisch gebouw om te bekijken. Met alle vertragingen meegerekend hebben we ongeveer 20 uur over de reis gedaan. Wat een ervaring om in India met de trein te reizen. Je kijkt je ogen uit als je vanuit de trein langs het spoor kijkt. In de ochtend zitten er gewoon hele families hun behoefte te doen, omdat ze geen geld hebben voor een toilet. Onmenselijk.
We hebben er het beste van gemaakt en dat was zeker niet gelukt als Ursela er niet bij was, want hierdoor hadden we extra steun die we zeker nodig hadden. We zijn blij dat we Delhi zonder diaree en ongelukken in het verkeer overleefd hebben. Levensgevaarlijk in zo'n tuk tuk...

Hong Kong Ding Dong!! De vrolijkheid kwam ons tegemoet toen we aankwamen op het vliegveld. Het is jammer dat Hong Kong vanaf Nederland te ver is, maar wat een leuke stad voor een stedentrip.We voelden ons erg welkom en de mensen zijn erg behulpzaam en eerlijk. Wat een opluchting na Delhi...
De eerste dag zijn we naar The Peak geweest waar we een mooi uitzicht hadden over de gebergtes en de twee delen waar de stad uit bestaat (Central en Kowloon). Hong Kong heeft eigenlijk alles wat een stad nodig heeft: Mooie natuur, zee, gezellige sfeer, lekker eten, moderne gebouwen en er is ook nog ruimte voor een beetje cultuur.Vandaag zijn we met de boot naar de Giant Buddha geweest op Lantau Island. En op de terug weg hebben we in Kowloon gekeken naar de Symphony of Lights. Erg indrukwekkend. Hong Kong is een goede plek om weer even bij te komen en ons voor te bereiden op de lange reis naar Nieuw-Zeeland.

Nu we deze drie bestemmingen hebben gehad wordt pas goed duidelijk hoe mooi deze reis is. Lekker zonder verplichtingen doen waar je zin in hebt en allerlei mooie bestemmingen zien. Wat een geluk. Het volgende verslag is vanuit Nieuw-Zeeland waar het tijdsverschil met Nederland oploopt tot twaalf uur. We willen jullie allemaal erg bedanken voor de leuke reacties op site!!

Geertje

Hoi Amanda en Maikel,

Wel super at jullie zo te volgen zijn, en wat een verschil inderdaad van dehli en honkong, zo te zien op de foto's.

Heel veel plezier nog.

Geertje

Papa, Mama , Ursela, Nina & Quincy

Lieve Amanda en Maikel,

Gelukkig kregen we vannacht een smsje van jullie met daarin de mededeling dat jullie veilig in Nieuw-Zeeland zijn geland.

Hier zullen jullie wat langer blijven en ook meer de tijd hebben om dingen te bekijken en uiteraard om mooie foto's te maken.

Geniet ervan, doe rustig aan, let goed op, veel plezier en we zullen weer geduldig wachten op een nieuw verhaal!

Liefs en een dikke kus van iedereen x

mary-ann

Jongens wat zijn jullie aan het genieten! Ik geniet van jullie verhalen!
Liefs,
Mary-Ann

Ellis

He wereldreizigers,

Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik hou jullie in de gaten.
Geniet er van!

Liefs uit het eindelijk ook wat zonniger Amsterdam

Papa, Mama en Ursela

Lieve Amanda en Maikel,

Hoe gaat het met jullie? Wij zijn blij dat jullie zo nu en dan een smsje sturen want het gemis wordt steeds erger!

We hebben een druk en leuk weekend gehad. Vrijdag en zaterdag heb ik gewerkt en gisteren zijn we met z'n 3tjes uit eten geweest naar de griek. Papa en ik hadden dat geregeld als verrassing voor mama. We hebben daarna thuis nog een keer 'slumdog millionaire' gekeken. Wat een bijzondere film.. en ik herkende ineens best veel dingen!

Zo bijzonder dat ik vannacht weer een nachtmerrie had en kotsmisselijk was! Papa heeft dat nu ook.. maar niet van de film, ik denk dat hij een virusje heeft. Hij heeft nu al 2x overgegeven! Bleh! Of het moet van die keftedes of souvlaki komen van gisteren, haha!

Wij hebben vandaag ook een grote schoonmaak gehouden (was ook wel nodig, vooral mijn slaapkamer!). Maar we kwamen een beetje moeilijk op gang vanmorgen want ik was namelijk mijn digid code kwijt. Heel gek want die hoorde eigenlijk gewoon in mijn postvakje te liggen.. dus rarara? Een paar uur later viste papa mijn digid code uit de otto (mama was waarschijnlijk vorige week al met de grote schoonmaak begonnen) --> er moet toch 1 iemand het gedaan hebben en aangezien jij er niet bent dan mama maar.......................... haha!

Ik ga nu stoppen want ik moet vanavond weer werken en morgen ga ik naar Amsterdam! Ik heb om half 11 een gesprek met een studieadviseur, spannend! Jullie horen het nog..

Ga lekker genieten, doe rustig aan, rij voorzichtig, hou je hoofd erbij (mama blijft maar doorgaan), tot snel, we missen jullie!

Liefs x papa, mama en ursela

Anneke

Hey wereldreizigers!

Wat geweldig jullie verhalen te lezen en wat een herkenbaar stuk over India. Ik ben nu ondergeveer 3 weken terug en moet nog zo wennen! Wat zullen jullie een indrukken opdoen en vermoeid zijn. Maar aan jullie verhalen te lezen, genieten jullie volop!
Prachtige ervaringen die je straks meeneemt, dus kijk je ogen uit, en neem zoveel mogelijk in je op, maar neem vooral de rust waar dat kan om al dat bijzonders op je in te laten werken!

Ik kijk af en toe even op jullie site om de verhalen te lezen!!

Liefs,
Anneke