Amanda en Maikel op wereldreis!

Familietipjes

Eindelijk was het zover en konden we op weg naar het vliegveld om door familie te worden uitgezwaaid. En zoals altijd was het weer een emotioneel afscheid. Op de foto kijken ze allemaal nog blij, maar nadat we zwaaiend, met cadeautjes, kaartjes en envelopjes door de douane liepen was het wel even slikken.

Bij aankomst in Amman moesten we eerst nog even een visum regelen om vervolgens op weg te kunnen naar ons Hostel. Het is altijd lastig om te weten hoe, met wie en voor hoeveel geld je dan met de taxi op je plek van bestemming komt. En eigenlijk maakt het je op zo'n moment dan ook niet zo heel veel meer uit dat je dan veel betaald, want om 01.00 's nachts, na een drukke dag in een vreemd land, ben je allang blij dat je überhaupt op de plek van bestemming aankomt. En dat moet natuurlijk zo veilig mogelijk...
Dat was zeker niet zo veilig gegaan zonder de tips die we van enkele familieleden hadden gekregen...Zoals: ‘Als je nu net doet alsof je zwanger bent, dan houden ze vast wel rekening met jullie!!' Op dat moment namen we dit niet al te serieus, maar toen we daar toch midden in de nacht op zoek waren naar een taxi was dat het eerste dat ons te binnen schoot. En ja, voordat ik het wist gebruikte ik de smoes en zag meteen het resultaat ervan. Bij elke drempel reed de chauffeur zo voorzichtig mogelijk en was hij ontzettend behulpzaam.Achteraf moesten we hier wel heel erg om lachen, want na één dag kregen we wel het gevoel dat Jordanië een stuk veiliger is dan we dachten en dat de lokale bevolking erg gastvrij en behulpzaam is. En dat scheelt wel als jullie zouden zien waar we ons op dit moment moeten douchen en waar we moeten slapen. Maar ook daar kunnen we aan wennen, want toen we vandaag na een lange wandeling bovenaan de Citadelheuvel stonden, waren we die koude douche van vanochtend allang weer vergeten.

En nu moeten we stoppen, want we worden door de Azan weer opgeroepen tot het gebed...

Wink

Reacties

Reacties

Jan Ruijter

Dag Amanda en Maikel

Ik wens jullie heel veel plezier. Fantastisch dat we dit via het web allemaal zo kunnen volgen.

Groet
Jan Ruijter

Lianne

Heey Amanda (en Maikel)!
Ik heb je niet meer gesproken voordat jullie weggingen maar in ieder geval heel veel plezier! Leuk dat ik jullie zo kan volgen!
Enne, heel verstandig dat met die taxi hoor! Wij zijn vorig jaar daar geweest en wij hadden bijna een ongeluk met de taxi! Ze rijden daar normaal gesproken niet bepaald voorzichtig en zeker niet met drempels haha!

Heel veel plezier!!!

Liefs Lianne

adriana

Hallo Maikel-Bastiaan en Amanda. Net samen met Johanna en Harold jullie foto's bekeken in Loenen.
Leuk om de eerste foto's te zien, een goed verblijf in Amman en we gaan jullie volgen!

Johanna

Lieve MB & A,
Veel aan jullie moeten denken. Erg fijn om een bericht te horen en foto's te zien. Gaan jullie nog naar Petra?

Danielle Schluter

Heee Amanda en Maikel!

Wat fijn dat jullie goed en veilig zijn overgekomen en zo te lezen hebben jullie al een goede start gemaakt!

En Amanda die voor een avondje zwanger moest zijn, hoe grappig is dat! Ik zie het al helemaal voor me...

Leuk, die eerste foto's! Ben benieuwd naar meer!

Ik houd de site in de gaten, liefs Danielle

Matthias en Annemiek

Hallo daar!!
Zo te zien vermaken jullie je prima!:)
Heel fijn! Geniet er maar lekker van!
We blijven jullie wel volgen!
xx

Jasper

Hey Big man en Amanda,
Fijn dat jullie een goede start hadden er zitten idd mooie foto's bij. De tip van zwanger zal ik onthouden, ghe ghe.
Veel plezier, ik houd het bij!

Zusje

Hai lieve Amanda en Maikel,

Wat een leuke berichtjes krijgen jullie allemaal hé? Ik vind de foto's uiteraard ook heel erg mooi en ik ben degene die 'skype' heeft bedacht ook erg dankbaar!

Ik ga straks met de trein naar Amsterdam....

Jullie horen nog van mij hoe het is gegaan!!
Ik mis jullie, xx Ursela

Marleen

He Amanda en Maikel!
Typisch Amanda-verhaal van die zwangerschap, geweldig! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met jullie en de reis. Gek he, om alles steeds in je tas te proppen! Wij zijn nu nog in Buenos Aires en en gaan morgen een halte verder... ciao!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!